Diskuse
Vrátí se branná výchova do škol?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
L66e85o14n74t66ý56n11a 68C80h80v76á13t80a47l10o28v89á 1143575486Já nevím, co a proč bychom přesně měli bránit? Před čím bychom měli bránit stát? Největší zlo jsou vlády, pochybuji, že se ve školách bude vyučovat, jak se bránit před vládou a politiky. Pokud jde o pomoc v krizových situacích tak například povodně prokázaly, že obyvatelé jsou ochotni a schopni pomoci i bez branné výchovy ve škole, takže k čemu to vlastně bude dobré? |
![]() |
B92o87h15u88s82l66a30v 95C88h18a62l36u77p54a 9490666987177Dobrý den. Ono slovo bránit není úplně přesné - dle mého by každý občan měl vědět, jak se chovat v krizových situacích - a ty mohou být velmi různé, mohou nastat z mnoha příčin. Vědět = znalosti, návyky, dovednosti a schopnost se správně rozhodovat ve chvíli, když už se něco stane a v neposlední řadě i schopnost a ochota poslechnout autority,které v dané chvíli přebírají odpovědnost (např.krizové štáby). Chaos a panika je hrozná věc, která často způsobí stejné, nebo ještě větší škody, než důsledky samotné krizové situace, a podlehnou jí právě Ti, kteří nevědí, neumí... Takže je to především ochrana sama sebe a svého nejbližšího okolí. Čím větší množství občanů tuto schopnost má, tím násobně vzrůstá i prostorový okruh, kde si lidi budou vědět rady a vzájemně si pomoci - nejlépe pak celá země. A pokud si občané s celou řadou problému budou schopni poradit vlastními silami, tím více umožní profesionálům - policii, IZS a armádě, aby se plně věnovaly činnostem jim primárně určeným. Příklad - dříve alespoň mužská populace část absolvovala vojnu (netvrdím, že to bylo vždy a všude super), nicméně mnoho mladých mužů si přece jenom do civilu odnášela řadu dovedností, znalostí a zkušeností, v lepším případě i například řidičáky na nákladní automobily (dnes nám chybí odhadem cca 6 000 takových řidičů), které se jinde získat nedaly (nedají). Pak samozřejmě mohli být a byli i platnou pomocí starostům ve chvíli, kdy se v obci něco stalo....dnes to má starosta mnohem složitější, kdo mu dnes pomůže - počítám, že tak akorát dobrovolní hasiči - pokud budou plnit své úkoly, nemá starosta po ruce už nikoho dalšího. |
![]() |
M50i63c82h27a49l 47B16a43r32e10š 2944335443573Souhlasím s Vámi. K té poznámce s hasiči - pokud se nepletu, tak právě tohle je důvod, proč se v poslední době snaží SH ČMS zapojit do ochrany obyvatel v obcích členy sborů, kteří nejsou v jednotkách. |
![]() |
L12i27b78u79š24e 90P98a35l15k79o72v28á 5491343357979
|
![]() |
B42o29h82u63s92l64a75v 47C67h82a49l44u29p11a 9640726147837dnes už jsme někde jinde a předpokládaná výuka by samozřejmě probíhla podstatně jiným způsobem ..... |
![]() |
J75i37ř69í 85J83i25r50o37u77d46e76k 8296659184954
|
![]() |
M12i61c14h61a93l 59B46a51r40e22š 2414515643163Já vím, ale ten název je vzhledem k historii nešťastný. |
![]() |
B13o24h98u23s65l57a97v 37C56h44a66l22u65p85a 9380706487267problém s názvem je zástupný problém, zajímá mně obsah, význam a efekt nikoliv "název" |
![]() |
B41o47h27u48s60l21a20v 34C39h84a38l72u52p72a 9850316737317..."příprava obyvatel na krizové situace"...třeba Ale název je zástupný problém, podstatný je obsah, forma a skutečný efekt |
![]() |
M76i15c10h59a97l 73B15a68r93e80š 2924605223683Ano, obsah, forma a průběh výuky bude nejdůležitější. Jenže k tomu je potřeba, aby potřebnost nového předmětu přijali především učitelé a vedení škol. Strávil jsem diskusemi s učiteli nad tímto tématem mnoho hodin a bohužel pořád převládá averze k čemukoli, co názvem připomíná brannou výchovu (i když témata budou jiná). Vím, že v některých školách mají ze strany rodičů velké problémy i jen s tím, že pozvou hasiče, ČČK a nazvou to branný den. Děti jsou nadšené, ale rodiče v tom hned vidí ideologii a propagaci násilí. |
![]() |
B73o24h20u26s87l63a63v 87C13h41a28l22u97p82a 9910936367437...v každém případě, pokud si myslíme, že je to potřeba, ne z politických, ale čistě věcných důvodů, čeká nás dost práce - a to je nakonec v pořádku...a nesmíme to vzdát :-) |
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Řídili jsme stát jako firmu až do hořkého konce firmy
- Vilém Barák
Německo a Francie směřují Evropu k válce
- Milan Smutný
Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají
- Danka Štoflová
Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!
- David Vlk
I Chuck Norris by zaplakal.
- Karel Wágner
Perly zeleného šílenství
- Lubomír Stejskal
K Janu Lipavskému
- Jan Ziegler
Pokud má Lipavský problém s Izraelem, ať skončí jako ministr
- Jan Vavřík
Jak mi bylo líto malé Terezky
- Milan Smutný
Kdo zastaví devastaci společnosti nepřijatelnými cenami energie?
- Ladislav Větvička
Kecy neschopneho
- Markéta Šichtařová
Řídili jsme stát jako firmu až do hořkého konce firmy
- Ladislav Větvička
Šťastna to země, kera nema čojky
- Milan Smutný
Kdo zastaví devastaci společnosti nepřijatelnými cenami energie?
- Milan Smutný
Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají
- Jan Ziegler
Pokud má Lipavský problém s Izraelem, ať skončí jako ministr
- Lubomír Stejskal
K Janu Lipavskému
- Danka Štoflová
Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!
- David Vlk
I Chuck Norris by zaplakal.
- Vilém Barák
Německo a Francie směřují Evropu k válce