Diskuse
Vrátí se branná výchova do škol?
Děkujeme za pochopení.

L91e57o55n19t25ý68n84a 94C91h34v86á36t20a12l52o10v88á
Já nevím, co a proč bychom přesně měli bránit? Před čím bychom měli bránit stát? Největší zlo jsou vlády, pochybuji, že se ve školách bude vyučovat, jak se bránit před vládou a politiky. Pokud jde o pomoc v krizových situacích tak například povodně prokázaly, že obyvatelé jsou ochotni a schopni pomoci i bez branné výchovy ve škole, takže k čemu to vlastně bude dobré?

B88o15h59u40s34l70a38v 55C49h18a55l72u64p57a
Dobrý den. Ono slovo bránit není úplně přesné - dle mého by každý občan měl vědět, jak se chovat v krizových situacích - a ty mohou být velmi různé, mohou nastat z mnoha příčin. Vědět = znalosti, návyky, dovednosti a schopnost se správně rozhodovat ve chvíli, když už se něco stane a v neposlední řadě i schopnost a ochota poslechnout autority,které v dané chvíli přebírají odpovědnost (např.krizové štáby). Chaos a panika je hrozná věc, která často způsobí stejné, nebo ještě větší škody, než důsledky samotné krizové situace, a podlehnou jí právě Ti, kteří nevědí, neumí... Takže je to především ochrana sama sebe a svého nejbližšího okolí. Čím větší množství občanů tuto schopnost má, tím násobně vzrůstá i prostorový okruh, kde si lidi budou vědět rady a vzájemně si pomoci - nejlépe pak celá země. A pokud si občané s celou řadou problému budou schopni poradit vlastními silami, tím více umožní profesionálům - policii, IZS a armádě, aby se plně věnovaly činnostem jim primárně určeným. Příklad - dříve alespoň mužská populace část absolvovala vojnu (netvrdím, že to bylo vždy a všude super), nicméně mnoho mladých mužů si přece jenom do civilu odnášela řadu dovedností, znalostí a zkušeností, v lepším případě i například řidičáky na nákladní automobily (dnes nám chybí odhadem cca 6 000 takových řidičů), které se jinde získat nedaly (nedají). Pak samozřejmě mohli být a byli i platnou pomocí starostům ve chvíli, kdy se v obci něco stalo....dnes to má starosta mnohem složitější, kdo mu dnes pomůže - počítám, že tak akorát dobrovolní hasiči - pokud budou plnit své úkoly, nemá starosta po ruce už nikoho dalšího.

L22i18b40u47š21e 84P21a31l66k52o21v87á
já na to pobíhání mezi školními lavicemi v plynových maskách vzpomínám s úsměvem

B34o56h95u89s34l84a82v 14C15h85a73l55u12p48a
dnes už jsme někde jinde a předpokládaná výuka by samozřejmě probíhla podstatně jiným způsobem .....

J72i95ř60í 79J20i64r34o10u32d52e33k
Problém ovšem není v názvu onoho předmětu, ale v myšlení lidí

M52i36c43h83a45l 71B21a25r70e86š
Já vím, ale ten název je vzhledem k historii nešťastný.
Žebříčky
- Josef Nožička
Protivládní demonstrace versus Dny Nato aneb logika, hodná Markéty Pekarové Adamové
- Markéta Šichtařová
Demonstrovat, či nedemonstrovat?
- Josef Prouza
Naši rodiče nás schválně ohrožovali na životě i zdraví
- Táňa Lišková
5 typů lidí, s kterými fakt nechcete jet na dovolenou
- Jan Šik
Dívka jedoucí v metru a zapáchající čerstvě vykopanou hlínou
- Jaroslav Červenka
Zelenskyj to tentokráte opravdu přehnal
- Jan Bartoň
ODS na cestě do ráje
- Miroslav Václavek
Nemám aplikaci Lidl
- Bohumír Šimek
Pohrdáme lékaři?
- Jiří Turner
Volební právo jen s IQ nad 110!
- Josef Nožička
Protivládní demonstrace versus Dny Nato aneb logika, hodná Markéty Pekarové Adamové
- Markéta Šichtařová
Demonstrovat, či nedemonstrovat?
- Josef Prouza
Naši rodiče nás schválně ohrožovali na životě i zdraví
- Jan Bartoň
ODS na cestě do ráje
- Bohumír Šimek
Pohrdáme lékaři?
- Pavel Ďuran
Markéta zase jede
- Jan Vavřík
Jak správně pohřbít svého psa aneb Bez policajta ani jámu!
- Miroslav Václavek
Nemám aplikaci Lidl
- Jaromír Šiša
O tom, jak jsem si žil na zámku Loučeň a coural po okolí.
- Radek Sárközi
Školství vládní prioritou není. Je naopak na úplně posledním místě…