Diskuse
Vrátí se branná výchova do škol?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
L63e31o43n35t96ý57n96a 17C20h57v88á59t64a37l25o25v10á 1133675256Já nevím, co a proč bychom přesně měli bránit? Před čím bychom měli bránit stát? Největší zlo jsou vlády, pochybuji, že se ve školách bude vyučovat, jak se bránit před vládou a politiky. Pokud jde o pomoc v krizových situacích tak například povodně prokázaly, že obyvatelé jsou ochotni a schopni pomoci i bez branné výchovy ve škole, takže k čemu to vlastně bude dobré? |
![]() |
B66o28h76u61s37l74a28v 92C14h13a48l85u40p72a 9420766867577Dobrý den. Ono slovo bránit není úplně přesné - dle mého by každý občan měl vědět, jak se chovat v krizových situacích - a ty mohou být velmi různé, mohou nastat z mnoha příčin. Vědět = znalosti, návyky, dovednosti a schopnost se správně rozhodovat ve chvíli, když už se něco stane a v neposlední řadě i schopnost a ochota poslechnout autority,které v dané chvíli přebírají odpovědnost (např.krizové štáby). Chaos a panika je hrozná věc, která často způsobí stejné, nebo ještě větší škody, než důsledky samotné krizové situace, a podlehnou jí právě Ti, kteří nevědí, neumí... Takže je to především ochrana sama sebe a svého nejbližšího okolí. Čím větší množství občanů tuto schopnost má, tím násobně vzrůstá i prostorový okruh, kde si lidi budou vědět rady a vzájemně si pomoci - nejlépe pak celá země. A pokud si občané s celou řadou problému budou schopni poradit vlastními silami, tím více umožní profesionálům - policii, IZS a armádě, aby se plně věnovaly činnostem jim primárně určeným. Příklad - dříve alespoň mužská populace část absolvovala vojnu (netvrdím, že to bylo vždy a všude super), nicméně mnoho mladých mužů si přece jenom do civilu odnášela řadu dovedností, znalostí a zkušeností, v lepším případě i například řidičáky na nákladní automobily (dnes nám chybí odhadem cca 6 000 takových řidičů), které se jinde získat nedaly (nedají). Pak samozřejmě mohli být a byli i platnou pomocí starostům ve chvíli, kdy se v obci něco stalo....dnes to má starosta mnohem složitější, kdo mu dnes pomůže - počítám, že tak akorát dobrovolní hasiči - pokud budou plnit své úkoly, nemá starosta po ruce už nikoho dalšího. |
![]() |
M59i15c23h68a35l 50B20a43r32e83š 2834625443553Souhlasím s Vámi. K té poznámce s hasiči - pokud se nepletu, tak právě tohle je důvod, proč se v poslední době snaží SH ČMS zapojit do ochrany obyvatel v obcích členy sborů, kteří nejsou v jednotkách. |
![]() |
L12i34b52u86š69e 16P59a77l63k92o14v71á 5701583867319
|
![]() |
B60o38h66u50s96l53a55v 40C76h66a28l15u89p44a 9400686567457dnes už jsme někde jinde a předpokládaná výuka by samozřejmě probíhla podstatně jiným způsobem ..... |
![]() |
J61i86ř85í 72J69i37r79o94u22d19e96k 8646919324214
|
![]() |
M70i55c26h22a46l 11B55a92r75e30š 2504105683423Já vím, ale ten název je vzhledem k historii nešťastný. |
![]() |
B33o33h56u35s18l70a11v 58C89h11a86l54u84p44a 9580756837437problém s názvem je zástupný problém, zajímá mně obsah, význam a efekt nikoliv "název" |
![]() |
B16o44h44u28s28l32a54v 88C68h21a64l31u69p67a 9460716877617..."příprava obyvatel na krizové situace"...třeba Ale název je zástupný problém, podstatný je obsah, forma a skutečný efekt |
![]() |
M31i31c61h79a54l 39B66a60r66e96š 2264905853433Ano, obsah, forma a průběh výuky bude nejdůležitější. Jenže k tomu je potřeba, aby potřebnost nového předmětu přijali především učitelé a vedení škol. Strávil jsem diskusemi s učiteli nad tímto tématem mnoho hodin a bohužel pořád převládá averze k čemukoli, co názvem připomíná brannou výchovu (i když témata budou jiná). Vím, že v některých školách mají ze strany rodičů velké problémy i jen s tím, že pozvou hasiče, ČČK a nazvou to branný den. Děti jsou nadšené, ale rodiče v tom hned vidí ideologii a propagaci násilí. |
![]() |
B14o10h12u45s48l58a45v 36C30h42a50l81u96p81a 9860306627217...v každém případě, pokud si myslíme, že je to potřeba, ne z politických, ale čistě věcných důvodů, čeká nás dost práce - a to je nakonec v pořádku...a nesmíme to vzdát :-) |
Žebříčky
- Šárka Razýmová
Ňaderná zbraň
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- Tomáš Vodvářka
Záhada ztráty alkoholu v Lánech je vyřešena
- Jan Bartoň
Jenom Jurečkův trapas ? Pochybuji
- Jiří Turner
Neomlouvejte se Železnému, ale omluvte se za fatální pochybení veřejnosti!
- Martin Vavruša
Jak český stát prožírá svůj státní podnik
- Zuzana Zajícová
Papriky a vejce? Lečo pro bohatý? Mně vadí něco jinýho!
- Jana Martincová
Je opravdu známkování blbost?
- Lukáš Burget
Arogantní policie versus Železný charakter
- Ladislav Větvička
Česká kolonizace
- Jan Bartoň
Jenom Jurečkův trapas ? Pochybuji
- Markéta Šichtařová
Buď inflace, nebo banky
- Josef Nožička
Fiala nenechá nikoho padnout – ani Jurečku!
- Aleš Merta
Furt, že máme šetřit, ale tady se vyhazuje z oken
- Lubomír Stejskal
K reakci primátora v záležitosti moderátora Železného
- Danka Štoflová
Jizva od Mackieho Messera
- Zuzana Zajícová
Papriky a vejce? Lečo pro bohatý? Mně vadí něco jinýho!
- Ladislav Dvořák
Boj o důchody – prohra pro všechny